EN

All news

El programa «Viu el patrimoni de la Serra de Tramuntana» del Consell de Mallorca arriba a centenars de persones

El programa «Viu el patrimoni de la Serra de Tramuntana» del Consell de Mallorca arriba a centenars de persones

(19/01/2026)

  • Departament de Presidència

El Consell de Mallorca ha organitzat el 2025 una desena de tasts de productes i visites guiades a les fires municipals, on ha instal·lat l’envelat informatiu de la Serra de Tramuntana

La segona edició del programa «Viu el patrimoni de la Serra de Tramuntana» tanca l’any 2025 amb un total de deu propostes culturals, que han arribat a més de 200 persones. El programa ha ofert visites guiades i tasts de productes amb Distintiu als municipis on s’instal·lava l’envelat informatiu, coincidint amb el dia de fira. 

Amb aquesta iniciativa, els objectius del Consell de Mallorca, són, d’una banda, acostar els elements i els valors que varen possibilitar la declaració de la Serra de Tramuntana com a patrimoni mundial i, d’altra, promocionar els productes locals. 

El programa va iniciar-se el mes d’abril a la Fira Agrícola i Ramadera d’Andratx, amb dos tasts de vins del celler Terra IóN per a 30 persones. 

La proposta següent es va celebrar a la Fira del Vi i el Formatge d’Estellencs, l’1 de maig. Una quinzena de persones varen gaudir d’una «Passejada patrimonial fins el mirador des Collet», de la mà del tècnic de Patrimoni del Consell de Mallorca, Biel Ordines, durant la qual es va poder visitar l’interior d’una possessió.

També el mes de maig, Palma va celebrar la I Fira de la Sardina i la proposta del Consorci va ser, per a aquesta ocasió, una «Passejada amb encant pel raval de mar», amb Joan Carles Palos, que varen gaudir una vintena de persones.

El mes de juny, a la Fira de les Herbes de Selva, es va organitzar un tast d’olivada amb herbes provençals obert per a tots els assistents a la fira que passessin per la carpa informativa del Consorci. També al juny, a la Fira de Deià, dia 25, una vintena de persones varen gaudir de les explicacions del guia cultural Tomàs Vibot, durant la ruta literària «El reialme de la deessa Blanca». Per la Fira Gremial d’Alaró, el mes d’octubre, es va organitzar un tast de vins del celler Son Grau per a una vintena de persones. 

A la Fira de l’Oliva de Caimari (23 de novembre) es varen fer dos tallers d’olivada per a una trentena de persones. El programa va tancar-se a Bunyola, a la Fira de Santa Catalina, amb una xerrada informativa sobre els diferents tipus de cítrics que es cultiven a la Serra de Tramuntana i un tast de llimones, aranges, taronges, clementines i mandarines. 

Totes les activitats han estat coordinades per l’empresa de gestió cultural Més Cultura i Turisme, de Sóller, que també compte amb el Distintiu, per la seva tasca de difusió dels valors de la Serra de Tramuntana patrimoni mundial.